Nöropazarlama Yaklaşımları ve Tüketici Deneyimi
29.04.2024 / Eğitim

Psikologlara göre tüketiciler günümüzde çok fazla bilgi topluyor. Öğrenme teorisi, davranışlarımızın geçmişten gelen öğrenmelerimize ve deneyimlerimize dayandığını belirtir. Bir markayla etkileşim süreci; tüketicinin algıları, motivasyonu ve tutumları gibi birçok psikolojik unsuru içermektedir. Tüketici davranışı modellerine göre, dış uyaranlar da davranışlarımızı güçlendirmeye yardımcı olmaktadır. Günümüzde artan internet kullanımı nedeniyle tüketiciler bilgi bombardımanına tutulmaktadırlar. Bu nedenle, müşteriye ilişkin ipuçları ve pekiştirmeler deneyimlerden ziyade çoğunlukla bu yapılandırılmamış veriler temelinde şekilleniyor. Bu durum pazarlamacının rolünün karmaşıklığını artırmıştır. Pazarlamacıların dijital tüketici davranışlarını, tercihlerini, dikkatlerini, algılarını ve alışkanlıklarını belirlemeleri gerekmektedir. Bu değişkenler de nöropazarlama teknikleri ile daha net bir şekilde ortaya konulabilmektedir. Nöropazarlama, pazarlamanın ana alanları olan reklam, ürün tasarımı, paketleme, fiyatlandırma, mağaza tasarımı vb. alanlarda başarıyla uygulanabilir. Bu teknik, pazarlama uyaranlarının etkisini anlamamıza ve aynı zamanda hedef kitleyi ölçmemize yardımcı olan beyin dalgasını ölçer. İnsanın karar vermesinde duyguların önemine işaret eder. Stratejik düzeyde, Nöropazarlama kapsamında çalışan şirketlerin çoğunluğu pazar araştırması alanında oldukça aktiftir. Bu doğrultuda, ölçümlenen tüketici deneyimleri örnekleri açıklanacaktır.

Kayıt için tıklayınız.